1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

مصرف ماهی در حاملگی و مهارتهای گفتاری كودكان

شروع موضوع توسط minaaa ‏8/2/11 در انجمن کودک و نوجوان

  1. کاربر پیشرفته

    تاریخ عضویت:
    ‏9/12/10
    ارسال ها:
    19,773
    تشکر شده:
    6,457
    امتیاز دستاورد:
    113

    [​IMG]
    كودكانی كه مادرانشان در دوران بارداری به طور مداوم ماهی مصرف میكرده اند، به مهارتهای گفتاری و ارتباطی بهتری دست پیدا میكنند. …


    محققان دانشگاه نورث كارولینا در آمریكا با مطالعه رژیم غذایی۷ هزار و۴۰۰ زن در دوران بارداری و همچنین بررسی نوزادان آنها متوجه شدند مصرف ماهی سبب افرایش مهارتهای گفتاری و اجتماعی كودكان میشود. نوزادان ۱۵ ماهه ای كه مادران آنها دست كم یكبار در هفته ماهی میخورده اند، تا ۷ درصد بهتر از نوزادانی كه مادرانشان ماهی مصرف نمیكرده اند، معنی لغات را درك میكنند و از مهارتهای گفتاری و اجتماعی بهتری نیز برخوردارند.
    محققان همچنین متوجه شدند نوزادانی كه تا قبل از تولد یك سالگی دست كم یكبار در هفته ماهی میخورند نیز دارای تواناییهای گفتاری و اجتماعی بهتری هستند. به گفته جولی دنیلز محقق این دانشگاه ، ماهی یك منبع غذایی سرشار ازمواد ضروری رشد جنین محسوب میشود و البته ماهیهای آبهای آلوده نیز به علت آلوده بودن به جیوه ، میتوانند بر رشد جنین آثار سوئی داشته باشند.
    بررسیها نشان میدهند كه مصرف ماهی بین یك تا سه بار در هر هفته و به مقدار۱۲۰ گرم در هر وعده غذایی میتواند برای بدست آوردن نتایج مطلوب كافی باشد و مصرف بیش از این مقدار موجب افزایش تواناییهای ذهنی نوزادان نمیشود. ماهیهای چرب نظیر ماهی قزلالا و ماهی تن دارای اسیدهای چرب اومگا ۳ هستند كه برای رشد طبیعی و توسعه دستگاه عصبی و مغز جنین ضروری است .
    محققان حاضر در این مطالعه یادآور شدند برای روشن شدن این موضوع كه مصرف ماهی در نواحی با میزان بالاتر آلودگی به جیوه ، برای جنین مادران باردار دارای ضرر بیشتر است یا سود بیشتر، باید تحقیقات بیشتری صورت بگیرد.